Dans
Per Eriksson

Dagläger, workshops och kulturaktiviteter med anmälan

Det finns dagläger och workshops i sommar för dig som gillar dans o ch matlagning. Dessa läger kräver att du anmäler dig i förväg.

Kommersiell dans

Kommersiell dans är en dansstil med fokus på uttryck.Har du kanske sett dansarna på Melodifestivalen? Vill du dansa som Beyonce eller Lady Gaga? Det mesta vi ser på TV idag faller in under den här stilen. I kursen ligger yttryck och dansglädje i centrum. Det är ett
tillfälle för dig att stärka ditt självförtroende och utvecklas som dansare. Stilarna varierar från Jazz till Street och hiphop, allt som faller in under commercial. Dansgolvet är vår
scen och vi kommer fokusera mycket på koreografi samt dansarens relation till en publik eller kamera. Den här kursen riktar sig både till dig som är nybörjare och dig som har danserfarenhet. Vi lägger nivån efter gruppen.

Kommersiell dans

Danskollo för barn och unga med funktionsvariationer

Vi dansar tillsammans och uttrycker oss på olika sätt genom rörelse och till musik. Lyssnar in deltagarna som har olika funktionsnedsättningar. Anpassar oss och är flera ledare som hjälps åt. Vi dansar på Holken och utforskar Mariebergsskogen tillsammans i naturen, leker,
tittar på film och målar och tittar på djuren.

• Ålder: från 12 år och uppåt.
  • Kostnad: gratis.
  • Tid: 17-19 juni klockan 10.00-14.00.
  • Plats: Holken, i Mariebergsskogen.
  • Anmälan: senast 11 juni via SMS till 070-566 14 19
  • Kontakt: Ia Pettersson 070-566 14 19 ia.p@hotmail.com.

Kulinariska utflykter - matlagning utomhus

Matlagningsäventyr utomhus i natursköna omgivningar. Genom att kombinera praktisk matlagning med teamarbete och kulturella upptäckter, erbjuder vi deltagarna att lära sig mer om olika kök, medan vi främjar värden som gemenskap, miljömedvetenhet och kulturell förståelse. Målet är att deltagarna ska lämna dagens aktivitet med nya färdigheter, vänner och en berikad uppfattning om matens roll i olika kulturer.

• Ålder:6-15 år.
  • Kostnad: gratis.
  • Tid: 22 juni klockan 13.00-16.00.
  • Plats: Lugnets aktivitetsyta, Gruvlyckevägen 8.
  • Anmälan: senast 19 juni till akf207@yahoo.com
  • Kontakt: Afganska kulturföreningen, Urzula Zumati.

Kulinariska utflykter - matlagning utomhus

• Ålder:6-15 år.
  • Kostnad: gratis.
  • Tid: 2 augusti klockan 13.00-16.00.
  • Plats: Lugnets aktivitetsyta, Gruvlyckevägen 8.
  • Anmälan: senast 30 juli till akf207@yahoo.com
  • Kontakt: Afganska kulturföreningen, Urzula Zumati.

Modern-/jazzdans

Kom och dansa modern-/jazzdans .Tillsammans kommer vi att testa på och lära oss grunder i jazzdans och modern dans. I den moderna nutida dansen utforskar vi kroppens rörelse och uttrycksmöjligheter och medans jazzen är dynamisk och bygger på smidighet, koordination och rytm. Alla är välkomna oavsett tidigare erfarenhet. Vi ses under tre timmar i tre dagar för att dansa, men allra främst, ha kul ihop.

Modern-/jazzdans

Sidan publicerad: 2024-05-03